11 – 14 Yaş Maker Programı

10 Günlük Yaz Programı İçeriği 11 - 14 Yaş Grubu

Programımızın ilk haftasında küçük mucitler kodlamanın, yani bilgisayar programlamanın temellerini öğreniyorlar; algoritmik düşünceyle, tasarımla, matematik ve fiziğin bilgisayar bazında nasıl kullanıldığıyla tanışıyorlar. Böylelikle hem okulda öğrendiklerini pekiştiriyorlar, hem de öğrendiklerinin gerçek hayatta hayallerini üretmekte nasıl kullanabileceklerini keşfediyorlar. İlk haftanın sonunda günümüzde yazılımcıların kullandığı birçok terim ve metot hakkında bilgi sahibi olacak çocuklar, kendi oyunlarını baştan sona yazmayı deneyimliyorlar.      
  •  Algoritmik düşünce nedir?
  • Scratch görsel programlama dili nasıl kullanılır?
  •  Hareket komutları - İlk kodumuzu yazıyoruz.
  • Makey Makey nedir, nasıl çalışır?
  •  Basit fizik: İletkenlik nedir? İletken maddeler nelerdir?
  • Makey Makey ile bilgisayarı kontrol etmek
  •  Event (olay) bazlı programlamanın temelleri
  • Makey Makey ile ne gibi projeler yapılabilir ?
  •  Kendi oyun kontrol mekanizmamızı tasarlıyoruz.
  •  İlk hareketli kovalamaca oyunumuzu yazıyoruz.
  • Kodlama için temel matematik bilgileri
  • Koordinat sistemi nedir?
  • Konum, yön, derece ve hareket kavramları / komutları
  • Klavye nasıl algılanır? Kumanda için komutlar.
  • Otomatik takip sistemi nasıl kurgulanır?
  • Problem çözme üzerinde alıştırma
  • Kodlamanın temelleri “for“ döngüleri ve “if, else” durum kontrolleri
  •  Algılama operatörleri nelerdir?
  •  Renk, ses, video, klavye, fare, mesafe algılama
  •  Video algılama kullanarak oyun tasarımı
  •  Rastgele rakamlar nasıl seçilir? Ne amaçla kullanılır.
  •  Oyun programlamada seslerin kullanımı
  •  Dijital kostüm tasarımı
  •  Arka plan oluşturma
  •  Ses ve ses efektleri
  •  Görsel efektler
  •  Bir oyun yazılımı baştan nasıl planlanır?
  •  Oyunlarda bölümler ve seviyeler
  •  Değişken / Veri nedir? Nasıl kullanılır?
  •  Olaylar (eventler) nasıl sıralanır?
  •  Zamanlama / süre kavramı, sayaç yapımı.
  •  Puanlama nasıl tutulur?
  •  Karar mekanizmaları nasıl kurgulanır?
  •  Matematiksel işlemer
  •  Klonlar ve eş zamanlı programlama mantığı
  •  Çarpışma / dokunma / algılama
  •  Karar verme aşamaları
  •  3 Boyutlu tasarım nasıl yapılır?
  •  3. boyut nedir, koordinat sisteminde nasıl ifade edilir?
  •  Alan’dan hacime geçiş
  •  Kendi 3. boyutlu dizaynını tasarlamak
  •  3 boyutlu yazıcılar nasıl çalışır?
  •  3 boyutlu baskı nasıl yapılır?
  •  Kendi tasarım anahtarlığımızı yapıyoruz.
  •  Elektrik ve Elektroniğin temelleri
  •  Devre nedir? Led, direnç, breadboard, buzzer..
  •  Arduino nedir?
  •  Mikrodenetleyiciler nasıl programlanır?
  •  İlk devremizi yapıyoruz.
  •  Video algılamanın elektroniğe entegresi
  • Sesli, ışıklı, video kameralı bir hırsız alarmı yapımı
  •  Mesafe sensörü
  •  Işık sensörü
  •  Isı sensörü
  •  Elektronik proje tasarımı
  •  Mesafe sensörü ile araba park sensörü yapımı
  •  Robotik nedir? Ne işe yararlar?
  •  Robotlar nasıl kontrol edilir?
  •  Motorlar nasıl çalışır?
  •  Motor kontrolü nasıl yapılır?
  •  Uzaktan kumandalı oyuncaklar nasıl çalışır?
  •  Robotları beraberce kodluyoruz.
  • Kendi motorlu oyuncağımızı tasarlıyoruz
  •  Kendi motorlu gemimizi tasarlıyoruz.