8 – 10 Yaş Grubu

 

10 Günlük Yaz Programı İçeriği 8 - 10 Yaş Grubu

 
İki haftalık programımızda küçük mucitler kodlamanın, yani bilgisayar programlamanın temellerini öğrenirlerken, aynı zamanda tasarım yapmanın ve kendi hayallerini hayata geçirmenin keyfine varıyorlar. Algoritmik düşünce ile tanışan çocuklar, düşünmeyi, farklı açılardan bakmayı, problem çözmeyi öğrendikleri gibi, yaratıcılıklarını da istedikleri gibi kullanıyorlar. Okulda öğrendikleri bilgileri pekiştirdikleri gibi, bu bilgileri nasıl hayallerini üretmekte kullanabileceklerini keşfediyorlar. İki haftanın sonunda günümüzde yazılımcıların kullandığı birçok terim ve metot hakkında bilgi sahibi olacak çocuklar, kendi oyunlarını tasarlamayı, elektronik programlamayı ve devre kurmayı, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamalarını, 3D (boyutlu) tasarım yapmayı ve basmayı, hayallerini gerçeğe dönüştürmeyi deneyimliyorlar.. Bilgisayar, telefon ve tabletler bağımlılık yapan bir oyundan çok, kendilerini geliştirebilecekleri ve daha çok hakim oldukları, kontrol edebildikleri birer alete dönüşüyor.
  •  Algoritmik düşünce nedir?
  •  Makey Makey nedir, nasıl çalışır?
  •  Basit fizik: İletkenlik nedir? İletken maddeler nelerdir?
  •  Makey Makey ile bilgisayarı kontrol etmek
  •  Scratch görsel programlama dili nasıl kullanılır?
  •  Event (olay) bazlı programlamanın temelleri
  •  Meyveleri bilgisayara bağlıyoruz
  •  Makey Makey ile yapılabilecek farklı projelerden örnekler
  •  Tasarım nasıl yapılır?
  •  Çizimler ve Renkler
  •  Kağıt üzerinde bir müzik aleti tasarımı
  •  Tasarımları bilgisayara bağlıyoruz
  •  Artırılmış gerçeklik uygulamaları
  •  Kodlama için temel matematik bilgileri
  •  Koordinat sistemi nedir?
  •  Konum, yön, derece ve hareket kavramları / komutları
  •  Klavye nasıl algılanır? Kumanda için komutlar.
  •  Kodlamanın temelleri “for“ döngüleri ve “if, else” durum kontrolleri
  •  Kendi bilgi yarışması oyunumuzu yapıyoruz
  •  Algılama operatörleri nelerdir?
  •  Renk, ses, video, klavye, fare, mesafe algılama
  • Makey Makey ile oyun kontrolü
  •  Video algılama kullanarak oyun tasarımı
  •  Rastgele rakamlar nasıl seçilir? Ne amaçla kullanılır.
  •  Oyun programlamada seslerin kullanımı
  •  3 Boyutlu tasarım nasıl yapılır?
  •  3. boyut nedir, koordinat sisteminde nasıl ifade edilir?
  • Alan’dan hacime geçiş
  •  Kendi 3. boyutlu dizaynını tasarlamak
  •  3 boyutlu yazıcılar nasıl çalışır?
  •  3 boyutlu baskı nasıl yapılır?
  •  Kendi tasarım anahtarlığımızı yapıyoruz.
  •  Tasarım ve problem çözme egzersizi
  •  Müzik aleti tasarımı
  •  Müzik aletinin çizimi, kesimi, üretimi
  •  Enstrümanın elektronik devre kurulumu
  •  Enstrümanın bilgisayara bağlantısı
  •  Enstrümanın programlanması
  •  Elektrik ve Elektroniğin temelleri
  •  Devre nedir? Led, direnç, breadboard, buzzer..
  •  Arduino nedir?
  •  Mikrodenetleyiciler nasıl programlanır?
  •  İlk devremizi yapıyoruz.
  •  Video algılamanın elektroniğe entegresi
  •  Sesli, ışıklı, video kameralı bir hırsız alarmı yapımı
  •  Tasarım ve problem çözme egzersizi
  •  Oyun tasarımı
  •  Oyun mekanizmasının çizimi, kesimi, üretimi
  •  Oyun devrelerinin kurulumu
  •  Oyun devrelerinin bilgisayara bağlantısı
  •  Oyunun programlanması
  •  Oyunun programlanması