Ortaokul Sömestr Kampı

Ortaokul sömestr kampımız toplamda 2 dönemden oluşmaktadır, her döneme ayrı ayrı katılım sağlayabileceğiniz gibi tüm programa`da  ( 1. dönem + 2. dönem ) katılım sağlayabilirsiniz.
**Katılımcıların kendi laptopların getirmesi gerekmektedir.
1. Dönem Programı
1. Gün: Kodlama, Matematik ve Algoritmik Sanat - Algoritmik sanat nedir?
- Kodlama, Sanat ilişkisi
- Olay bazlı programlama nedir?
- Scratch görsel programlama diline giriş
- Algoritma nedir?
- Çokgen algoritması
- Döngüler ve karmaşık geometrik şekiller
- Dijital Spinograf
- Spiraller ve Değişkenler
- Algoritmik sanat videosu yapıyoruz
2. Gün: Kodlama ve Simülasyon - Animasyon nedir?
- 3 Nokta Animasyon
- Simülasyon nedir?
- Animasyon ve simülasyon farkı
- Fizik kurallarının simülasyonda kullanımı
- Doğa şartları simülasyonu
- Havayi Fişek Simülasyonu yapıyoruz
3. Gün: Kodlama ve metodlar - Prosedür / metod nedir?
- Otomatik çiçek oluşturma
- Doğada matematik
- Fibonacci sayıları, spiraller ve altın oran
- Ağaç simülasyonu yapıyoruz
4. Gün: Elektronik Kodlama - Elektronik nedir?
- Arduino ve açık kaynak
- Basit devre bileşenleri
- Bilgisyardan ışıkları kumanda etmek
- Işık animasyonu
- Sensörler
- Dijital metre yapımı
- Hırsız alarmı yapıyoruz
5. Gün: 3B (3 Boyutlu) Tasarım ve Baskı - 3. boyut nedir?
- 3 Boyutlu tasarım ve TinkerCad
- 3 boyutlu yazıcı çalışma prensipleri
- 3 boyutlu baskı alma
- 3 Boyutlu stres çarkı yapıyoruz
2. Dönem Programı
1. Gün: Oyun Kodlama ve Algoritma - Oyun kodlamaya giriş
- Olay bazlı programlama nedir?
- Algoritma ve algoritmik düşünce nedir?
- Bilgisayar ile etkileşimin kodlanması
- Karakter hareket kontrolü ve animasyonu
- Döngü nedir?
- Koşul nedir? Ne için ve ne zaman kullanılır?
- Arkaplan, grafik, karakter seçimi
- Değişkenler, süre ve puan
- Rastgelelik
- 2 boyutlu balık yakalama oyunu yapıyoruz
2. Gün: Oyun Elementleri - Eğlence elemanları
- Engeller, zorluklar, bonuslar, canlar
- Kullanıcı ile etkileşim
- Fare kontrolleri
- Haberler ve seviye kodlama
- Konum, yön, derece kavramları / komutları
- Koordinat sistemi nedir?
- Uzay gemisi yarışı yapıyoruz
3. Gün: 2D Oyun Yapımı - Oyun seneryasu ve kurgusu
- Planlama ve görselleştirme
- Kendi yıldız savaşları oyunumuzu yapıyoruz
4. Gün: Video Bazlı Oyun Yapımı - Algılama araçları nelerdir?
- Renk, ses, video, klavye, fare, mesafe algılama
- Video algılama kullanarak oyun tasarımı
- Rastgele rakamlar
- Kamera bazlı hırsız alarmı yapıyoruz
- Wii ve Kinect benzeri etkileşimli oyun yapıyoruz
5. Gün: Robotlar ile Oyun - Robotlar, çalışma prensipleri ve geleceğin vizyonu
- Değişen üretim modelleri
- Scratch vs. MakeBlock
- Robot mBot kodlama
- Rrobot motor hareketleri, basit elektronik ve sensörler
- Mantık öğeleri
- Park sensörü yapıyoruz
- Engelden kaçan robot yapıyoruz